Diósgyőrben, a Táncsics téren lévő kereszteződésben 11 óra után nem sokkal történt a sajnálatos találkozó. A villamos elé kanyarodó Peugeot sofőrje súlyosan sérült.
A vizsgaidőszak lezárultával, február 16-tól május 16-ig, újra közlekedni fognak az egyetemi járatok.
A szorgalmi időszak megkezdésével ismét közlekedik az ME és a 22-es autóbusz. Február 17-től a 2-es, 14-es, 20-as és 29-es járat jelölt indulásai érinteni fogják az Egyetemvárost.
Megszűnt járatok: A 33-as busz (1978-2012) és testvérei
1973-ban kezdődött el az avasi lakótelep építése.
Az első ütemben a Középszer utca és annak környéke épült meg, amely a Csabai kapu közelsége miatt tömegközlekedéssel viszonylag könnyen elérhető volt. A második ütem munkálatai a jelenlegi Szentgyörgy (volt Engels) utca környékén zajlottak. Ezen területre már új járatok indítása vált szükségessé. Az elsők között a 33-as járat született meg, amely a hajdani miskolci nagyüzemekhez szállította az utasokat.
33-as járat
Megállói:
1978-1979 (menetidő 21 perc)
- Avas vk.
- Ifjúság u.
- 3.sz.Általános Iskola
- Petneházy bérházak
- SZTK
- Népkert
- Mindszent tér
- Erzsébet tér
- Teleki u.
- Nagyváthy u.
- Wesselényi u.
- Tímár malom u.
- Kiss E.u.
- Vasgyári u.
- Vasgyár
- DIGÉP
1980-1983 (menetidő 24 perc)
A Sályi utcát érintve közlekedik.
- Avas vk.
- Sályi u.
- Cementip.Gépj.
- Tapolcai elág.
- Petneházy bérházak
- SZTK
- Népkert
- Mindszent tér
- Erzsébet tér
- Teleki u.
- Nagyváthy u.
- Wesselényi u.
- Tímár malom u.
- Kiss E.u.
- Vasgyári u.
- Vasgyár
- DIGÉP
1984-2006 (menetidő 27 perc)
Üveggyár megállón keresztül.
- Avas vk.
- Sályi u.
- Cementip.Gépj.
- Tapolcai elág.
- Petneházy bérházak
- SZTK
- Népkert
- Mindszent tér
- Erzsébet tér
- Teleki u.
- Nagyváthy u.
- Wesselényi u.
- Szövő u.
- Üveggyár
- Tímár malom u.
- Kiss E.u.
- Vasgyári u.
- Vasgyár
- DIGÉP
2007-2012. március 1 (megszűnt)
A hálózat-átszervezés miatt jelentősen lerövidült az útvonal.
- Szemere u.
- Erzsébet tér
- Teleki u.
- Nagyváthy u.
- Wesselényi u.
- Szövő u.
- Üveggyár
- Tímár malom u.
- Lidl(2009-től)
A 133-as autóbusz gyorsjáratként közlekedett, 16 perc átlag menetidővel.
Megállói:
1979-1980. szeptember 1.
1981-1984. május 31.(megszűnt)
- Avas vk.
- Ifjúság u.
- SZTK
- Népkert
- Szemere u.
- Erzsébet tér
- Kiss E.u.
- Vasgyár
- DIGÉP
1980.szeptember 1- 1980. december 31.
Vargahegyen keresztül.
- Avas vk
- Sályi u.
- Vasgyár
- DIGÉP
33A járat
Megállói:
1979-1980 (34-es járatra átnevezve)
- Avas vk.
- Ifjúság u.
- 3.sz.Általános Iskola
- Petneházy bérházak
- SZTK
- Népkert
- Szemere u.
A második Škoda villamos is munkába áll
Február 3-án a 601-es pályaszámú Škoda villamos is megkezdi normál szolgálatát. A jármű a hétköznap délelőtti órákban tanulójáratként közlekedik, ezért első utasszállító körére 12:05-kor indul a Tiszai pályaudvarról.
Megszűnt járatok: A 4-es villamos (1952-1976)
Az 50-es, 60-as években a DIGÉP (DIMÁVAG) számított az ország legnagyobb gépgyárának, az alkalmazotti létszám elérte 10 000 főt. Az üzem Mexikó-völgynél található tatárdombi bejáratai a fő közlekedési útvonalaktól távol voltak, a dolgozók utaztatására kézenfekvő megoldás tűnt egy új villamosvonal létrehozása.
1951-ben készült el az 1,4 km hosszú egyvágányú pálya. Kiindulópontja a Bulgárföld térségében a jelenlegi Mónus Illés utca Kiss Tábornok út felőli vége, itt csatlakozott a Diósgyőr – Tiszai pu. pályaszakaszhoz. Az első időszakban Tatárdomb (Mexikó-völgy) végállomásra a Vasgyártól indult a 4-es viszonylat, majd 1963-tól a vonal bezárásáig, 1976. január 14-ig, a bulgárföldi leágazástól közlekedett.
A megszüntetés indoka a pálya leromlott műszaki állapota volt, de valószínűleg az sem szólt a további üzemeltetés mellett, hogy ebben az időszakban már a kihasználtsága is jelentősen csökkent, a Tatárdombot ekkorra érintő 9-es, illetve 21-es autóbuszok miatt.
Rásegítő járatok az Ökumenikus Imahét rendezvényére
Rásegítő járatok indulnak a január 25-én, szombaton a Miskolci Egyetem főépületében 16 – 17 óra között megrendezésre kerülő rendezvényre.
A kezdéséhez igazodva:
– a Repülőtérről 15:11-kor és 15:31-kor induló 20-as járatok az Egyetemváros végállomás érintésével közlekednek
– a Centrumtól 15:15-kor és 15:35-kor mentesítő 22-es járatok indulnak az Egyetemvárosig
A befejezéséhez igazodva:
– a Tapolcáról 16:57-kor és 17:17-kor induló 20-as járatok az Egyetemváros végállomás érintésével közlekednek
– az Egyetemvárostól igény szerint mentesítő 22-es járatok indulnak a Centrumig
Többletjáratok és különjáratok Rakaczki Bence temetésére
Rakaczki Bence temetésére 2014. január 25-én, szombaton 11 órától Miskolcon, a szirmai temetőben kerül sor.
Az MVK Zrt. többletjáratokat (10 óra és 13 óra között sűrítve közlekednek a 3-as autóbuszok), illetve különjáratokat indít a temetésre.
A különjáratok a Pesti úton lévő AUCHAN (volt Cora) parkolója és a Bogáncs utca között fognak közlekedni az alábbi menetrend szerint:
az AUCHAN áruháztól: 10:00, 10:10, 10:20, 10:30, 10:40, 10:50
a Bogáncs utcától (ezek az időpontok igazodnak majd a szertartás végéhez): kb. 12:00, 12:10, 12:20, 12:30, 12:40, 12:50.
A hónap végéig áthelyezésre került a Diósgyőri Gimnázium autóbusz megálló
Vízvezeték javítási munkálatok miatt, előreláthatólag a hónap végéig, a belváros irányában a Diósgyőri Gimnázium autóbusz megállója 20 méterrel hátrébb áthelyezésre került.
Villamos és busz ütközött
A reggeli órákban a Lyukóbánya felől közlekedő 16-os járat, a Testvériség utca – Andrássy utca kereszteződésében, ütközött a belváros irányába közlekedő villamossal. A buszon 3 személy sérült.
Aktualizált menetrend
A 19-es járat módosult esti indulása miatt vált szükségessé a korrigálás.