Megszűnt járatok: A 4-es villamos (1952-1976)

Az 50-es, 60-as években a DIGÉP (DIMÁVAG) számított az ország legnagyobb gépgyárának, az alkalmazotti létszám elérte 10 000 főt. Az üzem Mexikó-völgynél található tatárdombi bejáratai a fő közlekedési útvonalaktól távol voltak, a dolgozók utaztatására kézenfekvő megoldás tűnt egy új villamosvonal létrehozása.
1951-ben készült el az 1,4 km hosszú egyvágányú pálya. Kiindulópontja a Bulgárföld térségében a jelenlegi Mónus Illés utca Kiss Tábornok út felőli vége, itt csatlakozott a Diósgyőr – Tiszai pu. pályaszakaszhoz. Az első időszakban Tatárdomb (Mexikó-völgy) végállomásra a Vasgyártól indult a 4-es viszonylat, majd 1963-tól a vonal bezárásáig, 1976. január 14-ig, a bulgárföldi leágazástól közlekedett.
A megszüntetés indoka a pálya leromlott műszaki állapota volt, de valószínűleg az sem szólt a további üzemeltetés mellett, hogy ebben az időszakban már a kihasználtsága is jelentősen csökkent, a Tatárdombot ekkorra érintő 9-es, illetve 21-es autóbuszok miatt.

térkép3

A 4-es villamos 1973-as menetrendje: